Frederik Stræde Frost

Frederik Stræde Frost er PGA-elev i Esbjerg Golfklub.
Kontakt os gerne
Frederik Stræde Frost
PGA træner-elev

Frederik Stræde Frost er PGA-elev i Esbjerg Golfklub.

Frederik er 24 år og er født og opvokset i Lemvig. I maj 2021 flyttede han fra Lemvig til Esbjerg for at tage uddannelsen som PGA-træner.
Frederik kommer fra en golffamilie, hvor hans far er pro i Lemvig Golfklub, og derfor har Frederik altid tilbragt meget tid på golfbanen. Det var naturligt at Frederik netop valgte Esbjerg golfklub, da hans far, Peder Nielsen, tilbragte sin tid som PGA-elev i Esbjerg Golfklub fra 1992-1994. Peder har siden da været træner i Lemvig golfklub i 26 år.

I Frederiks liv som golfspiller har han deltaget i en del junior-elite turneringer, ranglisteturneringer og været fast mand på Lemvigs divisionshold. Udover det har han været klubmester i Lemvig Golfklub 5 gange.

Lige nu er han i gang med PGA-træneruddannelsen, som tager 3 år, hvilket betyder at han er færdig til marts 2024.

Frederik afsluttede sin HHX-uddannelse i 2019 på Lemvig Gymnasium. Efter det tog han et sabbatår, hvor han arbejdede halvandet år i PostNord.