Danmarks største træningsbane

Adskillige træningsfaciliteter i Esbjerg Golfklub gør det muligt for alle at øve sit spil
Esbjerg Golfklub råder over Danmarks største træningsbane, tre indspilsanlæg, en puttinggreen samt en par 3-bane. Træningsfaciliteterne giver rig mulighed for at øve alle aspekter af golfspillets udfordringer

Træningsbane

Træningsbanen i Esbjerg Golfklub er Danmarks største, med mulighed for både at træne udslag fra måtter og græs. Der er græs i begge ender af træningsbanen, hvilket betyder, at der altid er plads til at slå ud.

Græslinjen markeres af to parallelle snore, som udslagene skal foregå indenfor. Denne linje flyttes jævnligt, og der er derfor altid god græs at få under jernet eller køllen.

Der findes to oversigtskort med indtegnede sigtepunkter og afstande. Ved hjælp af nedlagte afstandsmærker kan den aktuelle afstand til sigtemålene beregnes.

Banen er åben i alle døgnets lyse timer, og der forefindes også lys på træningsbanen som bruges ved træning med proerne.

Indspilsanlæg

I Esbjerg Golfklub er der fantastiske muligheder for at øve dit indspil. Der er tre forskellige indspilsanlæg, hvor du kan øve både kort og langt indspil. Alle med naturlige omgivelser, hvilket giver det mest virkelighedsnære billede af, hvad du udfordres af på banerne.

Det lange indspil kan trænes ved det gamle hul ni på Myrtue-banen, hvor der er en naturlig fordybning 30 meter uden for greenen. Sammen med to bunkers giver dette virkelig gode og reelle træningsmuligheder.

Ved Myrtue-banens hul 18 ligger der endnu et indspilsanlæg med greenbunker i venstre side, og en green som skråner mod spilleretningen. Her er det oplagt at øve det svære korte bunkerslag fra en greenbunker, men der er også rig mulighed for at udnytte det store græsareal foran greenen, hvor der kan øves indspil på indtil omtrent 50 meter.

Det sidste indspilsanlæg er særdeles velegnet til at øve det helt korte spil samt til at forbedre sine evner til at læse greens, da netop denne green er stærkt onduleret. Foran greenen er anlagt en meget stor bunker, som også er ideel til at øve bunkerslag.

Puttinggreen

Puttinggreenen i Esbjerg Golfklub har 18 huller. Den er først og fremmest tro mod de greens, som er på henholdsvis Marbæk- og Myrtue-banerne.

Den høje hastighed betyder, at små hældninger – både stigninger og fald – giver de fleste spillere både sjove og udfordrende putts.

Behersker du puttinggreenen, har du gode chancer på de to baner.

Kids bane

I Esbjerg Golfklub er der ingen aldersgrænse for, hvornår man kan starte til golf. En såkaldt Kids bane danner gode rammer for de helt små, ivrige golfspillere. Her trænes der med farvestrålende køller og sjove mål.

Banen udgøres af 6 huller, teesteder, fairways, små lave bunkers og greens med farvestrålende flag. Alt sammen i en udgave, der gør, at de helt små kan være med. Skal man vurdere denne bane ud fra brugerne af den, så er den i top.

Ingen golfspiller skal snyde sig selv for at se, hvilken glæde golfspillet kan medføre – uanset alder.