Sjov, sund og seriøs

Esbjerg Golfklub tildeler ordene sjov, sund og seriøs stor betydning
Mission, værdier og vision er de ord, som indkapsler mange medlemmer og ansattes arbejde i vinteren 2016. Det resulterede i udarbejdelsen af et visionsdokument, som tydeligt udtrykker netop missionen, værdierne og visionen for Esbjerg Golfklub - herunder specielt ordene sjov, sund og seriøs

Missionen – Fortæller hvorfor vi er her

Esbjerg Golfklub er sjov, sund og seriøs. De timer du bruger i Esbjerg Golfklub gør, at du kommer igen og igen, fordi du elsker spillet, og fordi stemningen og omgivelserne gør klubben til noget særligt for både medlemmer og gæster.

Værdierne – Driver os mod visionen

Vi har tre sæt af værdier, som tilsammen markerer vores særkende. Værdierne er noget vi gør, eller en kvalitet ved noget vi gør.

1. Respekt

• Respekt for golfspillets regler – herunder også ordens- og klubregler.
  • Respekt for andre spillere – både klubmedlemmer og gæster.
  • Respekt for ansatte og deres arbejde.

2. Fællesskab

• Kulturen i Esbjerg Golfklub bygger på samvær om spillet og i klubben
  • Vi byder hinanden og gæster velkommen i klubben.
  • Vi prioriterer klubturneringer og klubber i klubben som ramme om fællesskab og samvær.
  • Vi prioriterer sociale arrangementer, som fremmer samvær og livsglæde.

3. Ansvar

• Vi tager ansvar for vores klub og det sportslige fællesskab, der er en del af DGU/DIF.
  • Vi tager ansvar for, at vi som medlemmer er en del af et menneskeligt og økonomisk fællesskab.
  • Vi tager ansvar for, at vi er en del af lokalsamfundet og Naturpark Vadehavet.

Visionen – Udtrykker det mest overordnede mål for Esbjerg Golfklub

Esbjerg Golfklub rangerer til stadighed blandt de førende foreningsdrevne klubber i Danmark. Det skyldes, at klubmiljøet understøtter udvikling og nytænkning, der gavner og glæder både medlemmer og gæster.

De langsigtede mål – Sikrer at vi holder kursen

• Som forening træner, hygger og spiller vi på mange niveauer – både internt og eksternt.
  • Foreningens økonomi skal være robust, til stadighed i balance og skal udnytte mulighederne for en vis forretningsmæssig drift.
  • Vores baner og træningsanlæg har altid højeste kvalitet.
  • Esbjerg Golfklub er for alle aldre, hvor særligt børn og unge får stor opmærksomhed – både sportsligt og socialt.
  • Vores gæster får en god oplevelse i Esbjerg Golfklub.