Jubilæumsturneringer

Fejringen af Esbjerg Golfklubs 100-års jubilæum skydes i gang med nogle spændende turneringer
I dagene fra den 5.-20. august fejres Esbjerg Golfklubs 100-åts jubilæum, og nedenfor præsenterer vi de jubilæumsturneringer der er på programmet. Det bliver en fantastisk fejring, hvor vi håber at se en masse glade mennesker.

Spil med-dage:

Turneringerne på spil med-dagene er for dem der har en starttid på Myrtue-banen. Man booker en teetid som normalt og spiller med dem man har booket tid med. Man kan så enten tilmelde sig turneringen på forhånd eller ved at skrive sig på sedlen på 1. tee. Det koster kr. 25,- at være med, og bagefter skal der afleveres et fysisk scorekort.
Der afholdes ‘Spil med’ den 5/8, den 11/8, den 15/8, den 17/8 og den 19/8.

BoBedre Open den 6/8

Fredag den 6/8 spilles der BoBedre Open på Marbæk-banen. Der spilles individuelt stableform i tre handicap-rækker, og turneringen er åben for både medlemmer og gæster. Så invitér venner og bekendte med ud til en hyggelig dag på golfbanen.
BoBedre vil have en lounge ved hul 16, hvor man kan få sig en forfriskning.

Hold-Scramble den 7/8

Her er muligheden for at sammensætte et hold bestående af kollegaer, naboer, familie, Klub-i-Klubben makkere, eller alle mulige andre. Turneringen er således åben for ikke-medlemmer.
​Turneringen spilles på Marbæk-banen, og formatet er: Modified Pro-Am Scramble (bruges på ECCO Tour):
Alle spillere slår fra tee. Holdet vælger det bedste teeslag, og de tre andre samler deres bolde op og placerer derefter deres egen bold på det valgte sted. Herfra spiller alle hullet færdig med egen bold.
En anderledes spilform, som giver grobund for en god holddyst.

Først til 100 den 8/8

Først til 100 Presented by Spar Invest & Sparekassen Nørre Nebel og Omegn er endnu en spændende holddyst.
Det gælder om at stille et stærkt hold, for vinderholdet er dem der først når 100 point samlet. Der spilles dog med 3/4 handicap.
Turneringen spilles på Marbæk-banen og er kun for medlemmer af EGK.

Titleist Trophy den 14/8

Dette er muligheden for at spille en turnering på en mesterskabsbane der er sat op til de professionelle. Vi overtager banen umiddelbart efter afslutningen på Challenge Tourens finale, med en gunstart ca. 15.00.

Der spilles individuel Stableford i 2 lige store handicaprækker. og der er plads til maximum 80 deltagere (først-til-mølle). Turneringen er for alle med et fuldt medlemsskab, og et handicap under 36.

Så hvis I vil spille en Challenge Tour-bane, er det bare med at melde sig til her.