NorSea bliver ny titelsponsor

Esbjerg Golfklub har fra sæsonen 2023 indgået et sponsorsamarbejde med NorSea Denmark om et titelsponsorat af klubbens ikoniske golfbane i Marbæk.

Når Marbæk-banen åbner for golfspillerne til den nye sæson, bliver det under navnet Marbæk by NorSea.

Det er første gang, den historiske golfklub i Marbæk Plantage åbner for titelsponsorater, og golfmanager Johannes Eriksen forventer, at sponsorsamarbejdet bliver en gensidig gevinst for både golfklub og NorSea:

”Vi er opsat på at skabe værdi for de virksomheder, vi samarbejde med. Sponsornetværket i Esbjerg Golfklub tæller i dag cirka 100 virksomheder, og vi glæder os til at udvikle det nye titelsponsorat sammen med NorSea Denmark,” siger han.

Marbæk er et af flagskibene blandt danske golfbaner og har gennem årene lagt græs til en lang række mesterskaber nationalt såvel som internationalt. Banens design og unikke placeringen i Nationalpark Vadehavet har gennem årene gjort Marbæk til en attraktiv destination for dedikerede golfspillere – lokalt og fra hele verden.

Anders Aalund Olsen, Vice President Logistics & Energy Solutions i NorSea, ser frem mod det nye samarbejde:

“Vi er glade for at kunne støtte en foreningsbaseret, veldrevet klub, som har stor lokal opbakning. Vi ser også frem til at blive en del af det stærke erhvervsnetværk, som er bygget op om klubbens ikoniske bane,” siger han.

Fakta: Esbjerg Golfklub

Esbjerg Golfklub blev stiftet som forening 1921, og banen i Marbæk blev etableret i 1975.

Der spilles årligt cirka 35.000 runder på Marbæk by NorSea.

Esbjerg Golfklub har i dag cirka 1.700 medlemmer.

For yderligere information eller kommentarer:

Johannes Eriksen, Esbjerg Golfklub: 2992 8053 / je@egk.dk.

Anders Aalund Olsen, NorSea: 2787 9542 / anders.aalund.olsen@norseagroup.com

Golfmanager Johannes Eriksen og Vice Præsident Anders Aalund Olsen har indgået et nyt titelsponsorat om banen i Marbæk, som nu hedder Marbæk by NorSea.
Dronefoto: Jakob Nordestgaard, ’En Anden Vinkel’