Regelquizzer

Test din viden om golfreglerne
Er du ny golfspiller, eller har du blot brug for at få frisket golfreglerne op, så har vi her på siden en række regelquizzer, du kan øve dig på.

Begynderudvalgets primære opgave er uddannelsen af nye golfspillere. Udvalgets medlemmer er klubbens ansatte trænere og frivillige medlemmer af Esbjerg Golfklub (instruktørerne), der gerne vil hjælpe dig godt i gang med golfspillet.

Esbjerg Golfklubs trænerteam (pro’erne) står for al den tekniske side af spillet, og regeludvalgets undervisere står for regelundervisningen og instruktørerne vil lære dig spillets gang på banen, herunder hvordan golfreglerne og etikettereglerne virker i praksis under spillet.

Nedenfor er der links til forskellige regelquizzer. Klik på linksene for at tage quizzerne. Når du har gennemført en quiz, kan du få vist de korrekte svar. Du får ligeledes tilsendt en mail, hvor du kan se dine svar.

Regelquiz 1

Regelquiz 2

Regelquiz 3

Regelquiz 4

Regelquiz 5

Regelquiz 6

Regelquiz 7

Regelprøve

Ønsker du at læse mere om golfreglerne, kan de læses her.